Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Med ilska som drivkraft...

Av Princess - 17 maj 2011 20:31

Nä, jag är inte arg...inte så mycket i alla fall, jo kanske lite. Som jag fått höra innan "du har ett jämnt och fint humör, ständigt skitförbannad"... ha ha... Men faktum är ju att lite "nej nu jävlar" kan ta oss människor ganska långt! I mitt fall så har min ilska eller min drivkraft tagit grund i att jag inte vill känna mig begränsad, jag vill äga världen och rätten att vara jag. Jag är skitbra precis så som jag är, med ALLA fel och brister, det är de som gör mig till mig och det finns ingen annan som är jag. Så jag fortsätter att göra det jag är bäst på, vara jag!

Har egentligen en ganska positiv syn på det mesta, det är inte mycket som tar ner mig...på gott och ont... för det gör så jävla ont de dagarna då jag verkligen landar, då snackar vi kraschlandning, det är väl baksidan med att vara nästan ständigt halv-hypoman =) Farsan hade sagt till en läkare att jag inte hade ärvt någon depressiv-ådra utan snarare brottades med motsatsen ;)


Har idag jobbat på att bara vara, som jag som sagt är lite dålig på. Har inget speciellt planerat den här veckan mer än träning, gaddning och nattjobb...vilket gav mig lite ångest, hur skulle jag stå ut med att göra ingenting i helgen. Ringde Sivan så vi styrde till lite planer...nu känns det bättre. Skadad jag är, men brukar ju vara supersocial och sen krascha och inte se en käft på lääääänge, så jag kör på!

Träningen har gått bra idag... gick till gymmet tog 45 minuter, tränade triceps och cyklade 30 minuter, sen gick jag hem igen 45 minuter. Nöööööööjd!!!!!


Föll i en riktig fälla när jag var i affären förut, på omslaget till Amelia var Gry Forsell...ååååh så snygg, tänk om man såg ut så. Och så läste jag rubrikerna och givetvis fanns det två som fångade mitt intresse...den ena var i stil med "kläderna som trollar bort kilon" och den andra "gå ner 4 kg till midsommar"... fantastiskt tänkte jag och slängde upp ett magasin på bandet. Gissa om besvikelsen var stor när jag insåg att kläderna som skulle vara så awesome var skitfula och att viktminskningen skulle ske genom löpning.... SUCK!!! Jag som tänkt mig nån mirakeltrasa som skulle få mig att se size zero ut och någon metod som innebar att swup 4 kilo borta bums... BRUDIGT lisa BRUDIGT... så här sitter jag i mina vanliga kläder både blek, fet, besviken och en 50-lapp fattigare =(






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Princess - 12 april 2012 23:20

Gravid i vecka 23, helt ofattbart, jag som kanske aldrig skulle ha barn. Men hon är efterlängtad den lilla i magen av både H och mig. Är så himla lycklig, H har flyttat hit, vi har köpt en liten koja och livet känns så där självklart enkelt och all...

Av Princess - 5 mars 2012 01:20

Gör min sista natt på ordinarie jobbet, i veckan startar jag på min omplacering till en mindre farlig avdelning eftersom jag är gravid. Inget som var självklart men som jag kämpat för och lyckats få igenom, känns himla skönt, skulle aldrig förlåta mi...

Av Princess - 5 mars 2012 01:20

Gör min sista natt på ordinarie jobbet, i veckan startar jag på min omplacering till en mindre farlig avdelning eftersom jag är gravid. Inget som var självklart men som jag kämpat för och lyckats få igenom, känns himla skönt, skulle aldrig förlåta mi...

Av Princess - 4 mars 2012 01:17

Senaste inlägget behandlade min extrema pms... som visade sig vara något helt annat. Jag är gravid! Satt och fikade med en kompis och berättade om min pms och skulle efter det åka hem till baby...på vägen åkte jag till apoteket och köpte ett grav.tes...

Av Princess - 6 december 2011 01:54

Jag är kär, tokigt och galet kär. Han är fin och bra på alla sätt och vis. Så bra att supersingeln Lisa inte längre är supersingel och till och med kan tänka sig en flytt till denna pojkes hemstad... Oh My... vad weird det känns, men nu är jag så gal...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards