Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Ledig idag...

Av Princess - 17 maj 2011 11:22

Har sovit 14 timmar...helt sjukt, vaknade till på morgonen, sms:ade att jag pissar på gymmet nu tar det i eftermiddag och somnade om som en stock!

Så jävla skönt =)


Åkte förbi ett hus igår som jag är intresserad av... ligger så himla fint, 2 mil från stan med utsikt mot en sjö... eller jaaaeeee, man skymtar en sjö...typ ;) Så ska nog gå på visning... men blir samtidigt så jävla ambivalent, vet inte om det är rätt att köpa just nu. Har iofs ingen större längtan att bo kvar i min lägenhet men det underlättar ju att bara ha lägenhet om man ska flytta, jobba någon annanstans eller liknande.

Har bestämt mig för att om jag inte kommer in på magistern i höst och om min arbetsgivare inte ger mig ledigt med betalning för att genomföra studien så ska jag istället läsa franska och söka kurserna på SIDA som behövs för att söka till läkare utan gränser... Det där med biståndsarbete har alltid funnits där, på gymnasiet läste jag internationell hälsa och på psykiatri. vub:en Global Health och var i Uganda, så det är ju något som följt mig ett bra tag...

Psykiatrin finns ju kvar i Sverige...så kan lugnt dra iväg och sen komma hem igen... problemet är ju (vilket jävla problem sen då) att jag har fastjobb... och lär inte få tjänstledigt, vilket skulle innebära att jag får säga upp mig och sen vara utan jobb när jag kommer hem. Ska jag jobba här i stan är det bara på min avd. jag vill vara...men får väl bita i det sura i så fall och flytta eller ta några år inom somatiken....(huah)...


Telia har verkligen förstått min storhet... det går en reklam nu med budskapet  I LOVE YOU LISA!!!!! Vackert, vackert =)



Idag fyller bästaste Elin år... är så sjukt jävla glad att hon finns. Vi har varit med om en del under dom 5 åren vi känt varandra. Glömmer aldrig första dagen hon dök upp i vår klass, miss sixty glasögon och så sa hon att hon gillade bilar. HaHa... sen hade vi praktik tillsammans på Kava och satt och pratade analsfinktrar och andra trevligheter =)

Hon firade nyår hos mig och J i villa hasselbacken... helt galet ;) Efter det har vi firat 2 nyår till ihop, ett i Nymåla och ett i Hybbeln. Elin är en så himla underbar människa, saknar henne när vi inte hörts på ett tag.

Polen, en galen resa... Elin hade bomull i huvdet ;) och jag höll på att åka i fyllecell, 200 kg gick ner för trappan och fastnade på en "big toilet",vi var så tankade att vi trodde att ingen förstod oss om vi pratade engelska, det var också då som vi fastnade på ett pensionärshak och skakade rumpa till den superba musiken tills vi såg att ALLA andra var 60+...!!!

Och bland det största som hänt mig var när Elin tog examen...det var större än min egna examen... mycket större! Vi har så skadat jävla kul ihop... Elin, I LOVE YA!!!


Om man skulle ta tag i sitt liv nu då...      

 
 
shin-chan

shin-chan

17 maj 2011 11:55

Fin blogg och du skriver bra! :3

http://m-s-a.bloggplatsen.se

Princess

17 maj 2011 11:56

Tack... snällt sagt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Princess - 12 april 2012 23:20

Gravid i vecka 23, helt ofattbart, jag som kanske aldrig skulle ha barn. Men hon är efterlängtad den lilla i magen av både H och mig. Är så himla lycklig, H har flyttat hit, vi har köpt en liten koja och livet känns så där självklart enkelt och all...

Av Princess - 5 mars 2012 01:20

Gör min sista natt på ordinarie jobbet, i veckan startar jag på min omplacering till en mindre farlig avdelning eftersom jag är gravid. Inget som var självklart men som jag kämpat för och lyckats få igenom, känns himla skönt, skulle aldrig förlåta mi...

Av Princess - 5 mars 2012 01:20

Gör min sista natt på ordinarie jobbet, i veckan startar jag på min omplacering till en mindre farlig avdelning eftersom jag är gravid. Inget som var självklart men som jag kämpat för och lyckats få igenom, känns himla skönt, skulle aldrig förlåta mi...

Av Princess - 4 mars 2012 01:17

Senaste inlägget behandlade min extrema pms... som visade sig vara något helt annat. Jag är gravid! Satt och fikade med en kompis och berättade om min pms och skulle efter det åka hem till baby...på vägen åkte jag till apoteket och köpte ett grav.tes...

Av Princess - 6 december 2011 01:54

Jag är kär, tokigt och galet kär. Han är fin och bra på alla sätt och vis. Så bra att supersingeln Lisa inte längre är supersingel och till och med kan tänka sig en flytt till denna pojkes hemstad... Oh My... vad weird det känns, men nu är jag så gal...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards