Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Det går bra nu... eller???

Av Princess - 16 maj 2011 13:03

  Jaha, gör ett nytt försök att börja blogga... mest som terapi för egen del tror jag =)

Helgen har bestått av gym, sömn och jobb... nattjobb både suger och kan vara lite skönt. Idag gör jag ett allvarligt försök att vända tillbaka dygnet, sov mellan 7:30 och 9:00...sen gym, blev ett fint axelpass och 30 min cardio... Jag är så jävla bäst!!! Sen att sällskapet är oerhört trevligt gör träningen extra najs. Börjar fan hända grejer... fått bra mycket bättre kondition, fastare body, muskler och börjat slimma lite nu med... Nu handlar det bara om år innan jag är Biff =)

Är lite roligt när man tränar och upptäcker att övningar som var totalt fucking omöjliga för ett halvår sedan nu är "a piece of cake"... tillräckligt för att ge mig en ego-boost... inte så att jag inte var ego innan...haha... men ändå.


Nu ska jag ta gröna pärlan och bege mig ner till verkebo... min plan är att farsan ska bjuda på mat =) Hoppas hoppas hoppas... orkar fan inte laga mat till mig själv idag igen.

Apropå att vara själv, har ju kontakt med E... shit herre jävlar vad jag gillar den grabben... han fyllde år igår, 17 år, försökte på ett fint sätt förklara hur saknade han och bröderna är. Livet tar konstiga vändningar ibland, men det finns inget som kan få mig att ångra mina år med J... hade ju inte fått äran att lära känna kidsen annars och de är det finaste som går att tänka sig. Men, det finns alltid ett men.. jag ångrar heller inte att jag gick...att jag valde ett levande liv. Är snart 3 år sen jag tog examen, tror det var senaste gången jag och J umgicks...på BugRun...det BugRun då jag sprang omkring i min nurseklänning och räddade liv =) ryktet säger att jag ska ha varit odräglig, men vete fan om man ska tro på rykten? För att inte tappa tråden så dit jag vill komma är att jag är så jävla nöjd med mitt liv...visst det finns regninga och tunga dagar även här, men på det stora hela... Jag har varit i Uganda som syrra, har lite planer för framtiden antingen forskning/förbättringsarbete inom psyk eller åka utomlands igen och göra något som kan göra skillnad för människor på riktigt. Det hade jag aldrig lyckats med om jag inte hade gjort några svåra val tidigare i livet... och vem vet, kanske någon gång att jag träffar den där killen som har samma driv som mig...som inte heller vill sitta fast på samma plats resten av livet och som skulle kunna stå ut med att jag förverkligar drömmar och försvinner från sverige ett halvår eller så... kanske... den som lever får se, summan av det hela är i alla fall att jag är mer levande än någonsin. Och snart har jag muskler som matchar min potential också... bara några år kvar ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Princess - 12 april 2012 23:20

Gravid i vecka 23, helt ofattbart, jag som kanske aldrig skulle ha barn. Men hon är efterlängtad den lilla i magen av både H och mig. Är så himla lycklig, H har flyttat hit, vi har köpt en liten koja och livet känns så där självklart enkelt och all...

Av Princess - 5 mars 2012 01:20

Gör min sista natt på ordinarie jobbet, i veckan startar jag på min omplacering till en mindre farlig avdelning eftersom jag är gravid. Inget som var självklart men som jag kämpat för och lyckats få igenom, känns himla skönt, skulle aldrig förlåta mi...

Av Princess - 5 mars 2012 01:20

Gör min sista natt på ordinarie jobbet, i veckan startar jag på min omplacering till en mindre farlig avdelning eftersom jag är gravid. Inget som var självklart men som jag kämpat för och lyckats få igenom, känns himla skönt, skulle aldrig förlåta mi...

Av Princess - 4 mars 2012 01:17

Senaste inlägget behandlade min extrema pms... som visade sig vara något helt annat. Jag är gravid! Satt och fikade med en kompis och berättade om min pms och skulle efter det åka hem till baby...på vägen åkte jag till apoteket och köpte ett grav.tes...

Av Princess - 6 december 2011 01:54

Jag är kär, tokigt och galet kär. Han är fin och bra på alla sätt och vis. Så bra att supersingeln Lisa inte längre är supersingel och till och med kan tänka sig en flytt till denna pojkes hemstad... Oh My... vad weird det känns, men nu är jag så gal...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards